سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: حوزه خواهران گلستان در رزمایش کمک مؤمنانه بیش از نیم میلیارد تومان بسته های غذایی تهیه و بین نیازمندان تقسیم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیده نفیسه حسینی واعظ با اشاره به فعالیت های مدارس علمیه خواهران گلستان در مقابله با کرونا، گفت: مدارس علمیه خواهران گلستان برای مقابله با کرونا در سه بخش خدمات‌رسانی، فرهنگی و رسانه ای مشغول فعالیت هستند.

وی تشکیل قرارگاه های جهادی در مدارس علمیه گلستان، اقدام به دوخت و توزیع ماسک، گان و لباس ویژه بیمارستانی را از جمله اقدامات بانوان طلبه در مقابله با کرونا اعلام کرد و ادامه داد: ماسک های تولید شده بین نیازمندان و اقشار مختلف جامعه اعم از کارگران، رانندگان تاکسی و غیره توزیع شده است و گان های تولیدی نیز در اختیار نهادهای ذی صلاح قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان افزود: مدارس علمیه خواهران این استان در زمینه خدمات رسانی به دوخت و توزیع بیش از ۵۰ هزار ماسک و لباس ویژه پزشکان پرداختند و این اقدام همچنان ادامه دارد.

حسینی واعظ خدمت به مردم را از جمله وظایف مهم حوزه های علمیه برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه بانوان طلبه گلستانی همیشه در امر خدمت به مردم پیشگام بودند.

وی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و همدلی، یادآور شد: مدارس علمیه خواهران گلستان با شیوع کرونا در راستای تهیه و توزیع سبد غذایی بین نیازمندان اقدام کردند اما پس از فرمان مقام معظم رهبری این مهم سرعت گرفت و تاکنون بیش از نیم میلیارد تومان سبد غذایی بین نیازمندان گلستانی توزیع شد.

استاد حوزه با بیان اینکه حضور در آرامستان ها و اقدام به تغسیل و تکفین اموات کرونایی از دیگر اقدامات بانوان طلبه بوده است، گفت: بیش از ۳۱ طلبه خواهر در امر تغسیل و تکفین اموات کرونایی وارد شدند و با این حضور جهادگرانه خود، دلنگرانی خانواده های داغدار را کم کردند.

حسینی واعظ با اشاره به اجرای طرح مشارکتی ذبح قربانی، گفت: این طرح با هدف حفظ سلامتی امام زمان(عج) و به نیت دفع بلا و سلامتی آحاد جامعه با کمک مبلغان، طلاب و خیرین در حال انجام است و تاکنون ۲۰ رأس گوسفند قربانی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی به مشارکت خواهران طلبه در طرح غربالگری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ نفر از خواهران طلبه استان گلستان در طرح غربالگری با دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان همکاری کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه اجرای پویش «بهار مهربانی و همدلی» و «خانه های فاطمی» از جمله فعالیت های فرهنگی طلاب و مسئولان مدارس علمیه استان گلستان است، گفت: با توجه به تعطیلی مساجد در پی شیوع کرونا بانوان طلبه در قالب طرح خانه های فاطمی فضای خانه را با ادعیه و نیایش عطرآگین می کنند.

حسینی واعظ، ضدعفونی مساجد و مدارس علمیه، دلجویی از خانواده های داغدیده از ویروس کرونا، حضور در بیمارستان ها و آرامش بخشی به بیماران کرونایی، برگزاری ختم قرآن و جلسات ترحیم و روضه در فضای مجازی و پاسخگویی به سؤالات شرعی را از جمله دیگر اقدامات مدارس علمیه خواهران گلستان در مقابله با کرونا برشمرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha